Thursday 27 August 2015

Selesai Masalah Sesunggut dan Kitar Haid Saya

Assalammualaikum dan salam sejahtera everybody! Hehe. Akhirnya datang jugak mood aku nak update pasal supplement ni. Aku bukanlah pakar pemakanan atau pakar sakit puan, mahupun sakit tuan. Ini adalah sedikit ilmu yang aku dapat, aku nak kongsikan dengan korang semua. insyaAllah ilmu ni boleh dimanfaatkan. :)

Yang paling penting, supplement ini tersangatlah Natural dan aku sememangnya pencinta benda-benda yang semulajadi! Ok, tanpa membuang masa dan waktu pejabat (oppss) Inilah supplement yang aku dah makan for almost 2 months. Setakat ini, memang puas hati sebab dah boleh kurangkan 'sakit perempuan' aku.

Taraaaaaa!!!!!!!


Dah tengok gambarkan? So, mari nak kenalkan nama dia pulak. Nama dia, NUTRILITE EPO Plus daripada Amway. Kebanyakan orang yang cuba guna supplement ini, dah beransur pulih senggugut. Trust me, I'm not lying!! Sebab aku pun dah guna :)

Supplement bukan untuk membunuh kesakitan anda seperti pain killer ye kawan-kawan. Ini untuk merawat dari dalam gitteeeeww!!!

Antara ISI KANDUNGAN EPO Plus ni.


  1. Mengandungi 50mg esktrak halia dan 20mg Dong quai.
  2. Mengandungi bioflavonoid sitrus sebagai antioksidan.
  3. Fitokimia (ditemui dalam pekatan tumbuhan) untuk member faedah pemakanan tambahan.
  4. Tidak mengandungi perasa dan pewarna tiruan ataupun bahan pengawet (sangat natural ok!)
  5. Setiap gel lembut mengandungi satu campuran GLA (asid Gamma-linolenik) yang unik daripada 125 mg minyak evening primose, 125 mg minyak borange dan 25 mg chasterberry.

Minyak Evening Primrose - Sumber GLA (asid Gamma Linolenik) yang bagus, asid lemak perlu yang boleh memberi kelegaan daripada simptom sebelum haid dan menyokong kesejahteraan semasa kitaran bulanan.


Minyak Borage - Mengandungi hampir 3 kali jumlah GLA yang terdapat pada minyak evening primrose. mengandungi mineral yang penting untuk menyokong kesejahteraan sepanjang kitaran haid bulanan.


Ekstrak Dong Guai dan Halia - Digunakan sejak turun temurun di China sebagai tonik untuk melegakan ketika datang haid dan mengurangkan kekejangan.

Bioflavonoid Sitrus - Memberi antioksidan dan PHYTONUTRIEN, yang boleh membantu mencapai keseimbangan diet dan pemakanan optimum.

Cara Pemakanan

  • Ambil 1-4 gel lembut (ikut keperluan masing-masing) selepas makan, setiap hari. Boleh diambil sebelum, semasa dan selepas haid.
Sangat Sesuai Untuk
  • Semua perempuan yang menderita sakit senggugut macam aku ni.. 
  • Para wanita cantik di luar sana yang tidak mengambil cukup makanan yang mengandungi asid lemak perlu, seperti ikan.
  • Wanita yang ingin perlindungan antioksidan tambahan.
  • Mereka yang menggemari supplement herba dan ingin mengelakkan bahan kandungan tiruan.
Ok. I'm done! So , semua perempuan kat luar sana, boleh cuba supplement ni. Semoga sentiasa sihat selalu. Harga supplement ni tak mahal pun.